Ook geen grip op marketingtechnologie?

Marketing is in het tijdperk van digitalisering steeds meer naar de IT sector toegeschoven. Waar vroeger alleen het maken van de advertentie op de computer gebeurde, is nu de hele keten digitaal. Het maken van de uitingen, het verspreiden van de boodschap en het monitoren van de resultaten. Alles gebeurt op de PC of mobiele telefoon. Voor veel sectoren is zelfs de levering van de producten of diensten digitaal. Het is niet voor niets dat grote bedrijven in de VS en de UK ruim 22% van hun marketingbudget uitgaven aan marketingtechnologie (onderzoek van Gartner).

Opvallend aan dat Gartner onderzoek? Slechts de helft van de marketing eindverantwoordelijken vindt zichzelf effectief in het aanschaffen en managen van marketingtechnologie. Mijn ervaring leert dat dit in het MKB in Nederland minstens zo dramatisch is. Hier wil ik met Custonext iets aan veranderen.

2017-2018 Gartner CMO Spend Survey

Wat gaat Custonext doen?

Als digital marketing agency helpt  Custonext organisaties met het implementeren van de juiste marketingtechnologie en het managen hiervan. Het doel?  Een renderende en innovatieve marketingstrategie realiseren.

Marketingtechnologie is een brede term, maar alle losse onderdelen hebben een gemene deler: het gebruik van data en kunstmatige intelligentie om (potentiële) klanten van informatie te voorzien wordt steeds belangrijker. Deze technieken lijken ontoegankelijk voor het MKB, maar met Custonext wil ik laten zien dat dit niet zo hoeft te zijn. Grote bedrijven hebben moeite met deze technieken, maar toch is het uitermate geschikt voor het MKB om hiermee hun marketing strategie naar de 21ste eeuw te brengen.

Marketo, Eloqua, Pardot, HubSpot, Act-On, Microsoft en nog een aantal grote spelers domineren de wereld van marketing automatisering. Al deze oplossingen hebben de potentie om zeer waardevol zijn voor organisaties. Ze zijn duur, maar worden zelden effectief ingezet. Custonext helpt organisaties bij de pakketkeuze, denkt mee over (open-source) alternatieven, ontwerpt en bouwt websites, maakt content, traint medewerkers en biedt hulp bij het in gebruik nemen van de nieuwste marketingtechnologieën.

Bart van der Meeren –  
Founder Custonext

Meer weten? Kijk op Custonext.nl/diensten of neem contact op!

Geef je mening!

1 Ster2 Sterren3 Sterren4 Sterren5 Sterren
1 beoordeling(en)
Met een score van 5,00 uit 5
Loading...