Growth Marketing voor makers van business software
Voeg voor een vast bedrag per maand growth marketing experts toe aan je team. Samen werken we in 6 maanden aan de implementatie van Growth Marketing. Start nu en leg de basis voor schaalbare groei van jouw bedrijf.
Projecten uitgevoerd voor
Inzicht in wie je ideale klant is, op basis van data
Om effectief campagne te kunnen voeren, is het in kaart brengen van de doelgroep cruciaal. Hierbij ligt de focus echt op waardevolle informatie, die je kunt gebruiken om je campagnes te verbeteren. We gebruiken de profielen namelijk iedere dag.
Om een helder beeld te krijgen van de doelgroep, gebruiken we niet alleen de inzichten die je al hebt, maar doen we ook zelf onderzoek. Zo interviewen we graag bestaande klanten en gebruiken we diverse wetenschappelijke databases om meer te ontdekken over kenmerken van je doelgroep.
Overtuig je klanten online, zonder poespas
Als je weet wie de bezoeker van een pagina is, weet je wat je moet vertellen. In plaats van te vertellen wat je product allemaal kan, doen we een stap terug. Wat zijn de uitdagingen en doelen van de bezoeker en hoe kan jij hierbij helpen? Dat is je waardepropositie.
Door gebruik te maken van waardeproposities ben je specifieker, overtuigender en sluit je beter aan bij je doelgroep. Naast goede teksten, kunnen de juiste visuals je verhaal goed ondersteunen. We maken we daarom ook afbeeldingen die de korrelige screenshots of nietszeggende stockfoto’s op je website vervangen. Zo vertel je jouw verhaal helder en overtuigend.
Bereik je ideale klant, organisch of betaald
Advertentiekanalen als LinkedIn Ads en Google Ads bieden een perfecte kans om je doelgroep gericht te bereiken, zodat je zeker weet dat je alleen advertentiebudget uitgeeft aan je ideale klant. Daarnaast zorgen deze kanalen voor extra inzicht, zoals welke boodschap werkt of welke zoektermen relevant zijn om organisch op gevonden te worden. Deze zoektermen gebruiken we bijvoorbeeld voor het schrijven van blogs.
Schrijven over onderwerpen die relevant zijn voor je doelgroep, heeft allerlei voordelen. Je bouwt aan je profiel en zorgt voor zichtbaarheid via social media of je nieuwsbrief. Op lange termijn kan het ook erg veel relevante (en gratis) websitebezoekers opleveren.
Maak je werk meetbaar met een infrastructuur die klopt
Als je geld uitgeeft aan marketing, is het belangrijk om inzicht te krijgen in de effectiviteit van je uitgaven. Welke kanalen presteren het beste en waarom? Maar bovendien wil je weten wat de impact is van jouw campagnes op de verkoop. Zo heb je een CRM voor lead- en klantdata, analytics voor bezoekersgedrag op je website, de verschillende advertentiekanalen, je positie in de zoekresultaten van Google, ga zo maar door.
Wij zorgen voor een infrastructuur die inzicht geeft in bezoekersgedrag en de effectiviteit van campagnes. HubSpot speelt hierin een centrale rol, maar daarnaast zorgen we voor de inrichting van Google Analytics 4 en Google Tag Manager.
Iedere dag een beetje beter: werk experiment gedreven
Als we starten brengen we je commerciële proces in kaart, zodat duidelijk is waar je nu staat en toekomstige resultaten vergeleken kunnen worden. Onderwerpen die we behandelen zijn strategie, campagnes, content, processen, team, systemen, data en inzicht.
Wij hanteren een experiment gedreven aanpak. Door middel van kleinschalige campagnes komen we erachter wat wel én niet werkt bij de doelgroep. Wanneer dat duidelijk is, starten we met grootschalige campagnes. Tijdens campagnes sturen én rapporteren we altijd op vooraf vastgestelde Key Performance Indicators (KPI). Deze KPI’s zijn gekoppeld aan de Objectives en Key Results (OKR).